Manapság már szinte mindenki felismerte, hogy az online marketing mekkora erővel rendelkezik, és aki nem aknázza ki a lehetőségeit, az nagyon sokat veszíthet vele. Nincs olyan területe, amivel mellé lehet fogni, sőt a legjobb technika az, ha minél többet kipróbál belőle egy vállalkozás.
Mi az, amit hazánkban is érdemes kipróbálni?
Sokat kutattunk a legnépszerűbb online marketing eszközök után, és az alábbiakat találtuk:
- Online tartalom marketing (célirányos releváns szövegírás)
- OnSite keresőoptimalizálás (belső linkek, oldal felépítés, betöltődési sebesség beállítás)
- Magyar nyelvű oldalak esetén: hazai linképítés (minőségi linkek gyűjtése népszerű blogokról, PR cikkes oldalakról)
- Idegen nyelvű oldalak esetén: külföldi linképítés (minőségi linkek gyűjtése népszerű külföldi blogokról, PR cikkes oldalakról)
- Sajtóközleményes linkmarketing (népszerű weboldalaknak sajtóanyag kiküldése)
- Közösségi média (jelenlét, rendszeres tartalomkészítés, kampányok)
- Google Ads (szöveges és képi reklámok)
Minden vállalkozás más, mások a marketingre szánt keretek, mások az igények. Éppen ezért érdemes kipróbálni a lehető legtöbbet a fenti listából, hiszen soha nem lehet tudni, melyik hozza meg a kívánt eredményt. Amíg nem próbálja ki az adott marketing eszközt egy vállalkozás, nem ítélheti el, hiszen a potenciális célközönség általában széles körben használja az internetet.
Fontos az, hogy egy módszernek ne csak egy esélyt adjunk!
Ha valamelyik terület nem sikeres, akkor érdemes szakértőket is bevonni, hiszen nem biztos, hogy a marketing eszköz a hibás, csupán a kampányt felügyelők nem gondoltak mindenre, vagy nem voltak elég alaposak. Egy független tanácsadó észrevehet olyan dolgokat, amelyek alkalmazásával könnyebben elérhetőek a kívánt célok.