A weboldal tulajdonosok előbb vagy utóbb arra a döntésre jutnak, hogy igénybe veszik a linképítés szolgáltatást. A kellő mennyiségű és minőségű linkek megléte ugyanis nélkülözhetetlen ahhoz, hogy adott kulcsszavakra a honlap jó helyezést érjen el a Google-ban.
Első lépés, az igényfelmérés
A PR linképítés folyamata minden esetben az igényfelméréssel kezdődik. A szolgáltató csak akkor lát munkának, ha pontosan felismerte a megrendelő igényeit, elvárásait. Ezekre általában az egyeztetések, személyes, telefonos, e-mailen történő beszélgetések során derül fény.
A szerződéskötés előtt tisztázni kell a feltételeket, az árakat, a PR linképítés időtartamát, az egyedi igényeket, kéréseket, a szerződés felmondásának lehetőségeit. A folyamat során rendszerint ez a legkritikusabb rész, amikor megeshet, hogy a megrendelő és a szolgáltató nem tud megegyezni egymással. Ha sehogy sem tudnak dűlőre jutni, akkor itt elválnak útjaik.
Mivel mindkét fél érdeke a közös munka, ezért az esetek döntő részében sikerül olyan megoldásra jutniuk, ami mindkettőjüknek megfelelő. Ha szerencsés helyzet áll fent, akkor a két fél között gördülékeny és problémamentes a kommunikáció, és viszonylag hamar kezdetét veheti a munka érdemi része.
Szerződéskötés után...
A szerződéskötést követően, amennyiben így szól a megállapodás, akkor a keresőoptimalizálási szakember gondoskodik a PR szövegírás elvégzéséről, a cikkekbe linkeket helyez, majd pedig az írásos tartalmat feltölti a saját tulajdonú weboldalaira. Általában minden egyes cikk más domain-ra kerül ki, de természetesen ettől eltérő gyakorlatra is van példa attól függően, hogy a felek hogyan állapodnak meg egymással. Végül az URL címek elérhetőségei e-mailben átküldésre kerülnek a megrendelőnek.