Biztosan sokan tapasztalták már, hogy a prémium Huawei telefonok zárolt képernyőjén kéretlen reklám jelenik meg. Ez már a pofátlanság netovábbja. Több száz ezer forintos Androidos telefonok, és a tulajdonosoknak el kell viselniük a reklámot. Hova lehet még ennél lejjebb süllyedni?
Elégedetlen felhasználók világszerte
Nagyon sok felhasználó elégedetlenkedik ezen a Huawei akción világszerte. Nemrégiben az egyedileg beállított záróképernyőkön ott virított a booking.com-ra vezető hirdetés. Senki nem érti, hogy hogyan teheti meg ezt a cég, ráadásul nem is kérte a felhasználók engedélyét ehhez. Igaz, a funkciót ki lehet kapcsolni a Beállítások főmenüben, de elég elszomorító, hogy a készülékek alapértelmezetten ezzel a beállítással kerülnek forgalomba, és nem mindenki tudja, hogyan lehet kikapcsolni ezt az idegesítő funkciót. Más gyártók is helyeznek el hasonló hirdetéseket, de azzal a fő különbséggel, hogy ők felkínálják a választás lehetőségét. Az igaz, hogy a Huawei nem tartja be a mások által már bevált üzleti tanácsok többségét, de azért ez mégis túlmegy minden határon.
Semmi kedvezmény és akció a hirdetésekért cserébe, ráadásul a prémium kategóriás készülékeknél is megjelent ez a funkció. Sajnálatos módon a P8 Lite-tól kezdve a Honor 10-en, a P20 Lite-on, a P20-on, a P20 Prón át még az aktuális zászlóshajó P30 Pro mobilokon is megjelent a hirdetés. Egy biztos, hogy a lehető legrosszabbkor tették ezt, hiszen most amúgy is rájár a rúd a cégre, és elég könnyen elveszítheti azt a kevés kis megmaradt felhasználói táborát is. A jelenleg Huawei készüléket használók körében nagy az elégedetlenség, ami biztosan csökkenti majd a hűséges felhasználók számát. A cégnek hamarosan át kell állnia egy saját fejlesztésű operációs rendszerre, amit csak a nagyon márkahű felhasználók fognak megvenni majd, hiszen kinek van kedve olyan telefont használni, amit csak egy keskeny felhasználói réteg használ, ráadásul a már megszokott applikációk sem elérhetőek rajta.